Dr. Bojan Kozomara

Tabela sadržaja

5 razloga zašto su oftalmološki pregledi važni

Foto: unsplash

Kako svi živimo jako brze živote, često zaboravimo važnost redovnih medicinskih pregleda, a posebno oftalmoloških.

Ovo su razlozi zašto je važno zakazivati redovne oftalmološke preglede.

Mali vid prevencije

Mnoge očne bolesti, kao što je glaukom, su sporo-razvijajuće, tako da su oštećenja koja nastaju velika do časa kada se pojave prvi simptomi. Najvažnija stvar koju možemo uraditi kako bismo spriječili trajno oštećenje ili gubitak vida jeste zakazivanje redovnih oftalmoloških pregleda, kako bi bolesti bile na vrijeme otkrivene.

Obični skrining vida nije dovoljan

Na mnogim mjestima, pa i u školama, se mogu uraditi besplatni skrininzi vida, a koji se obično čine kao jako dobra opcija. Problem je u tome što se ovi skrininzi fokusiraju samo na vidnu oštrinu, što znači da se njima ne otkrivaju bolesti oka. Samo detaljan opšti oftalmološki pregled može da dijagnostikuje i druge probleme vida i oka, posebno kod djece.

Ne dozvolite da sindrom „kompjuterskog vida“ utiče na vaš rad

Mnogi od nas se bave poslom koji zahtijeva cjelodnevno gledanje u ekran računara, što može dovesti do sindroma „kompjuterskog vida.“ Simptomi ovog sindroma su zamućen vid, suho oko i glavobolje. Redovni oftalmološki pregledi su sjajan način da se sa adekvatnom terapijom izbjegnu teže komplikacije i oko vrati u punu formu.

Imajte adekvatne recepte za naočale

Naš vid se mijenja sa godinama, a naočale ili kontaktna sočiva koje su nam omogućavale odličan vid polako postaju manje efikasne. Nemojte se dovesti u situaciju da mjesecima ili godinama dobro ne vidite; zakažite oftalmološki pregled i dobijte recept za nove naočale ili kontaktna sočiva.

Oči su prozor našeg cjelokupnog zdravlja

Kao što je važno da se imaju redovni oftalmološki pregledi radi dijagnostike, prevencije i dobijanja redovnih naočala i kontaktnih sočiva, oni su važni i zbog vašeg cjelokupnog zdravlja. Oftalmolog je često prvi doktor koji može da vidi znakove dijabetesa, visokog krvnog pritiska i holesterola, pa čak i karcinoma, a sve kroz jednostavan pregled oka.

Ocijene post
doktor medicine, specijalista oftamologije at Klinika Svjetlost, Banja Luka | Website | + posts

Dr Bojan Kozomara (Banjaluka, 30. decembra 1978) je doktor medicine, specijalista oftamologije i direktor specijalne oftalmološke bolnice Svjetlost Banja Luka.

U svom rodnom gradu završio je Gimnaziju i Medicinski fakultet, a 2009. godine specijalizovao se za oblast oftamologije. 2016. godine postao je magistar medicinskih nauka iz oblasti oftamologije, a svoju profesiju usavršio je na Klinici za očne bolesti, VMA Beograd, Srbija, te na Klinici Oculistica Universita „Careggi“, u Firenci, Italija. Nakon završene specijalizacije u Italiji, odlučio se vratiti u rodnu Banjaluku i tu pokrenuti privatnu kliniku, koja će za vrlo kratko vrijeme postati popularna i prepoznatljiva u regionu, ali i svijetu.